Jó-e falni?

Ebben a blogban - főleg budapesti - vendéglátó egységekben szerzett tapasztalatokat osztok meg az érdeklődőkkel. Hol jókat, hol kevésbé jókat...

Friss topikok

Címkék

amerikai (1) belváros (23) bio (3) Cegléd (1) étterem (40) Gödöllő (1) Győr (2) hal (1) hambi (13) házi finomság (5) Hévíz (7) kávézó (7) Kecskemét (1) kerthelyiség (21) Keszthely (1) Kőbánya (8) olasz (14) pizza (14) süti (9) szendvics (14) teázó (1) thai (2) vega (2) Címkefelhő

2014. július - Csendes Létterem

2014.07.15. 19:57 Befaló

A Csendesbe egy minimál létszámos csajos (2személyes) beszélgetésre ültünk be egyik nap munka után. Nem ismertem a helyet, nem is én választottam, de nem volt rossz döntés. Ettünk, ittunk, beszélgettünk, a célnak pont megfelelt, bár kicsit öregnek éreztem magam a környezet és a hangulat miatt :-D

Mikor megérkeztem, kicsit megijedtem, hogy nagy lesz a tömeg, mert a bejárat előtt kisebb tömeg volt feltorlódva, de mikor közelebb értem, láttam, hogy nincs nagyobb ijedtségre ok, mert csak a dohányzó fiatalok nagyobb csoportja ragadt meg kint, belül jóval több a hely.

A hely stílusát én úgy jellemezném, hogy káosz a köbön. Biztos van valami koncepció, ami alapján behalmozták ide azt a sokféle dolgot, amit a falon/plafonon/asztaloknál/akárhol látunk, de én ezt nem fedeztem fel - bár tudnivaló, hogy nem rendelkezem erős művészi vénával. Az biztos, hogy ha egy unalmas beszélgetőpartnerrel ül be ide valaki, akkor is tud magával mit kezdeni, annyi felfedezni való furcsaság van mindenfelé. Ráadásul ezen a helyen nem csak enni és inni tudunk, de ha éppen néhány "új" ruhát szeretnénk beszerezni, a hely hátsó részében lévő third hand turiban kereshetünk egy-két megfelelő darabot.

02_étlap.jpgA he ly főleg ivásra és beszélgetésre való, de van némi harapnivaló is, hogy az ember ne haljon éhen a fenti teendők közben :-D A választékot a laminált étlapról leshetjük le, amit minden asztalon megtalálunk.

Miután hosszabban érdeklődtünk arról, hogy mit is lehet inni, kértünk egy Cukormentes limonádét, és egy 1 dl rozéból 4 dl szódából készült fröccsöt választottunk - ez utóbbiról mostanában derült ki számomra, hogy Lakófröccsnek hívják, bár megpróbáltak összezavarni, mert itt Sportfröccs névre hallgat ez az elegy. :-D Igen, tudom, a fröccsnek rengeteg fajtája van, és az egyszerűség kedvéért azokat is többféleképpen hívják, de mint kezdő fröccsöző, nekem ezek a nevek még nem teljesen egyértelműek :-D Próbálom időnként megnézegetni a Wikin a típusokat, de bevallom, nem ez a leglényegesebb infó, amivel napjaim során találkozom, így valószínűleg, még párszor hagyom magam összezavarni ebben a témában :-D Visszatérve egy mondat elejéig a limonádéra, az nem csak egyedi kinézetű, de finom is volt :-)

04_kaja_zacsiban.jpgA limonádé után a kiválasztott harapnivalók is meglepő formában érkeztek: egy-egy nagy papírzacsiban, amire rányomtak egy azonosító bélyegzőt (mármint nem az élelmet, a helyet azonosítja), rátűztek egy-egy blokkot, és ráírták, melyikben mit találunk. Helyben fogyasztáshoz nem túl környezetbarát megoldás, de ha elvitelre vettük volna a kaját, akkor praktikus lett volna ez a tálalási forma.

Kértünk egy Parasztsonkás, Spenótos Tortillát és egy Pesztós, Fetakrémes Ciabattát. Mind a kettő jól nézett ki, ráadásul a ciabatta mellé érkezett egy kis saláta is, amire nem számítottam, viszont nagyon megörültem neki, főleg, hogy a salira volt csurgatva némi fincsi szósz - szerintem édeshagymás lehetett, amit egyébként nagyon kedvelek. Szóval elég jó volt mindkét étel, és vacsorára pont elég is volt ennyi.

Ott tartózkodásunk idején kétszer felkerestem a mosdót is, és mivel kettő volt belőle, mindkettőt szemügyre vettem. Első alkalommal azt vettem célba, ami a hely hátuljában lévő 3rd hand turiból nyílik. Itt meglepően nagy hely fogadott, volt szappan, wc ülőke fertőtlenítő (!), csinos/érdekes tükrök a falon, kézszárító (bár az én kezemet az egy pillanat alatt, kiszárítja  így jobb' szeretem a kéztörlőt - annak ellenére, hogy tudom, az kevésbé környezetbarát), és egy egyszerű, de szerintem csinos csillár. Ennek az egyetlen furcsasága az, hogy egyetlen egy van belőle, tehát nincs férfi és női rész. Ami igazából nem zavaró, mert ha beakasztod a láncot, akkor nem jön be se fiú, se lány - ugyanis a zár szerepét egy megfelelő hosszúságúra vágott lánc tölti be egy-egy kampóval az ajtón és az ajtófélfán.

A másik mosdó a hely első részén, a pult mellett található - külön férfi és női, ez elsőre jó jelnek tűnt. Ez a mosdó az előzővel teljesen ellentétes élményt okozott: a hely nagyon kicsi, és bár itt is van egy érdekes tükör, illetve minden, ami szükséges (szappan, stb.), valamint egy cuki malacos kuka, az, hogy nem lehet elférni, elég meghatározó. Ráadásul ennek a wc-nek az előtere is hihetetlenül kicsi, pl. mikor benn voltam, érkezett egy újabb vendég, akivel úgy tudtunk helyet cserélni, hogy mind a ketten a falhoz lapulva kúsztunk ki/be. Szóval én a hátsó mosdót ajánlom, azt sokkal kényelmesebb használni!

Ami még említésre méltó, hogy viszonylag közel ültünk az ajtóhoz, és sajnos eléggé bejött a cigifüst, szerintem nem annyira tartják be a kedves dohányzó vendégek az 5 méteres szabályt.. ez evés közben elég zavaró volt, bár én eleve nagyon érzékenyen reagálok a cigifüstre!

Összességében jó élményekkel távoztam a helyről. Amit még érdemes tudni, hogy fizetéskor nem problémáztak azon, hogy külön szeretnénk fizetni, ettől még szimpatikusabb lett a dolog. Én nem biztos, hogy visszatérek ide, de aki szereti az érdekes helyeket, vagy csak akar inni egy jó limonádét némi harapnivalóval kísérve egy fura környezetben, egyszer nézzen be, mert szerintem nem fog rossz élményt begyűjteni ezzel a látogatással.

--------------------------------------------------------------------------------

Cím: 1053 Budapest, Ferenczy István utca 5.

fb

--------------------------------------------------------------------------------

Szólj hozzá!

Címkék: belváros szendvics

A bejegyzés trackback címe:

https://falnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr96496979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása