Jó-e falni?

Ebben a blogban - főleg budapesti - vendéglátó egységekben szerzett tapasztalatokat osztok meg az érdeklődőkkel. Hol jókat, hol kevésbé jókat...

Friss topikok

Címkék

amerikai (1) belváros (23) bio (3) Cegléd (1) étterem (40) Gödöllő (1) Győr (2) hal (1) hambi (13) házi finomság (5) Hévíz (7) kávézó (7) Kecskemét (1) kerthelyiség (21) Keszthely (1) Kőbánya (8) olasz (14) pizza (14) süti (9) szendvics (14) teázó (1) thai (2) vega (2) Címkefelhő

2015. július - Tortilla Box

2015.07.24. 21:46 Befaló

A Tortilla Boxban hétköznap ebédidőben jártunk. Kedves kis helynek tűnt, és ismerősöknél már láttuk a zsákmányt, ami ott szereztek, így nagyon lelkesen közelítettük meg a helyet.

Mikor beléptünk, fiatalok köszöntek ki a pult mögül. A falra festve (nekem a Subway szendvicsező jutott erről eszembe) olvashattuk az élelem-összeállítás folyamatát: tortillát választunk (négyféle lehet), majd zöldséget (4 lehet), husit választunk (többféle fűszerezés létezik, szószt választunk. Mikor látták, hogy tanácstalanul tekingetünk jobbra-balra, rögtön a segítségünkre siettek egy szórólappal, ami a kasszánál volt kirakva - ebből megtudtuk, mi a választék. Ugyanis azt mondták, ez a tuti, a falfestés már nem aktuális. Gondoltuk, jól van, kedvesek, segítenek dönteni, akkor nézzük a lapot.

Mi - bár az étlapon nem szerepelt, de valami kiíráson láttuk, hogy ez is van - quesadilla-t választottunk. Később megtudtuk, ez itt annyit jelent, hogy egy tortillát megraknak finomságokkal, félbehajtják, és egy grillsütőben megsütik/megpirítják a külsejét.

Elöljáróban még annyit, hogy előre meghatározott típusok közül lehetett választani: csirkés, marhás, vega (és talán lazacos, vagy valami ilyesmi)

Szóval először választottunk egy-egy spenótos tortillát. Feltettem a kérdést, hogy azt lehet-e, hogy én vega verziót kérek plusz bacon szalonnával. Nevetgélve jött a válasz, hogy jajj, hallottunk már ilyet, de nem lehet. Mivel nevettek a fiatalok, gondoltam, hogy viccelnek - de kiderült, hogy nem, nem viccelnek.. Magyarázatot is kaptam a "nem" mellé: a bacon nem a földből nő ki, ezért nem kérhetek a vega quesadill-ba bacon szalonnát.Én itt még mindig azt hittem, hogy viccelődünk, demikor mártúl sokáig röhörésztünk ezen visszakérdeztem, hogy most tényleg nem lehet bacont kérni a zöldséges szendvicsbe? Merthogy én nem vagyok vega, csak ebben az 50 fokban nem ennék fűszeres csirkét, mert megfelel nekem a sajtos (addigra kiderítettem, hogy a vegában sima ésfüstölt sajt van), de egy kis bacon azért feldobná. Szóval nem lehetett, Egy idő utáőn belenyugodtam, bár nem értettem a dolgot, de gondoltam, haladjunk..

Aztán jött kérdés, hogy milyen zöldség mehet bele. Erre ráfeleltem, hogy minden (mint egy jó gyros-osnál :-D). Erre jön a válasz, hogy jajhátaznemúgyvan. Négyféle zöldséget lehet kérni. Akkor kiválasztottam a salátát, paradicsomot, vörösbabot és kukoricát. Kérdezték, milyen szósz mehet rá, van tejföl, meg valami mustáros mexikói (ha megöltök sem jut eszembe a neve). Mondtam, ha lehet, kérek mindkettőből. Lehetett.

Mindezt elvitelre kértük, bár a helyen van helyben fogyasztásra is lehetőség. Szóval elvitelre kértük, a csomagolásért nem kellett fizetni (bár 1 300 forintba azért férjen is bele egy kajásdoboz...). Még szatyorral is megkínáltak, tehát a bacon problémán túljutva ismét rendesek voltak.

doboz.jpgSzóval kaptunk egy-egy hőtartós dobozt, amibe belekerült az egy-egy quesadilla 3 felé vágva.

 

 

Szóval volt egy csirkés quesadilla spenótos tortillában, ami egyébként teljesen rendben volt... 

 

 

És egy vega quesadilla szintén spenótos tortillában, ami szintén elég finom volt. Lehet, hogy én vagyok a fafejű, de nem értem ezt a bacon problémát: szerintem a kedves vendég hagy kérjen már egy nyamvadt bacon-t a vega kajába, ha nem szívesen adják, árazzák felül, de hadd döntsem el én, hogy mi legyen a kajámban..

Szóval az élelem egyáltalán nem volt rossz, de szerintem nem leszek gyakori vendég a Tortilla box-ban. Szerintem a vendéglátás nem addig tart, hogy kedvesen köszönünk a vendégnek és megkínáljuk szatyorral, hanem hagyjuk már, hogy költse a pénzét a szerencsétlen, ha akarja akár bacon-ös vega szendvicsre is! Azt még nem írtam le, de nyilván volt bacon a helyiségben, tehát nem azt vártam, hogy átugranak a szomszédos boltba, és vesznek nekem egy adag szalonnát..

--------------------------------------------------------------------------------

Cím: 1097 Budapest, Haller utca 24.

web

--------------------------------------------------------------------------------

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://falnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr887648344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

userkak 2015.07.24. 22:24:19

...."de hagy döntsem el én"....

Mi az, hogy "hagy"? Eléggé fülsértő, ha így is ejtik, de ha így is írják....Helyesen: hadd.

Robert Vég 2015.07.31. 14:53:19

próbáld meg a Snack to go-ban a kaját, egy sarokkal arrébb! (Soroksári 42.)
Róluk koppintoták az ételeket, a vendéglátáshoz ellenben nem sokat értenek...
Ott még sosem csalódtam!

Tortilla Box 2015.08.04. 12:32:39

Kedves Befaló!

Köszönjük szépen a cikket.
Úgy véljük írásából, hogy alapvetően az étellel nem volt gond, ízletesnek találta, amit az egyik legfontosabbnak tartunk, mottónk része, hogy minőséget adjunk mindenekelőtt. Némi fennakadást itt a vegetáriánus ételbe kért hús okozta, ami az adott napon az adott szituációban, nem volt teljesíthető. Emberek dolgoznak a pult másik oldalán is, emberi tulajdonságokkal. Természetesen, a továbbiakban szívesen várunk mindenkit -köztük Önt is-, akár egyedi kívánságokat is teljesítve.

Még egyszer köszönjük az írást, fontosnak tartjuk a visszajelzéseket, legyen az pozitív vagy akár negatív, ezekből tudunk tanulni, és a vásárlói élményt javítani.
Vár mindenkit szeretettel:
a Tortilla Box csapata

ZoliZee 2015.08.04. 13:05:35

Tisztelt Blogíró!

Meglepődötten olvasom a bejegyzést, ugyanis a kérdéses napon bent voltam és az esetnek fültanúja voltam, és az igazságérzetem, nem engedi, hogy elmenjek szó nélkül az eset mellett.
A következő mondat vágta ki nálam a biztosítékot.
„ …szerintem a kedves vendég hagy kérjen már egy nyamvadt bacon-t a vega kajába…”
Igen a „kedves vendég” kap is, kihangsúlyoznám a „KEDVES” vendég. És nem a kéréssel volt a baj vagy az egyedi feltéttel, hanem a stílussal, akadékos és erőszakos.
Az a „ki ha én nem” stílus. Oké tudom… „mindig a vendégnek van igaza” a jó vendéglátós hozzáállás. De! A vendéglátós is eldöntheti kivel szimpatizál és kivel nem, és kit akar szívesen viszont látni és kit nem.
Eddig bárhol ettem, legyen az egy talponálló vagy egy menő étterem, tisztelettel, kedvességgel és némi mosollyal minden extra kérésemet teljesítettek.
Egyszerű, csak emberszámba kell venni őket.

Befaló 2015.08.04. 19:40:05

@userkak: Kedves Hozzászóló!

Köszönöm az építő jellegű kritikát, jogos, javítottam.

További szép napot!

Befaló 2015.08.04. 19:46:41

@ZoliZee: Kedves Hozzászóló!

Köszönöm a hozzászólást! Szerintem nem voltam erőszakos, bár azon viszont valóban fennakadtam, hogy a helyben készülő ételbe nem tették bele amit kértem. Nem vagyunk egyformák. Örülök, hogy ezek szerint Ön nem találkozott még hasonló problémával!

téze' 2015.08.07. 12:07:10

Nagyon király a cikk, mert a kajáról semmit sem tudunk meg.

Befaló 2015.08.08. 21:55:51

@téze': ez azért van, mert a vendéglátás sokkal többről szól, mint hogy valahol milyen a kaja, és ebből az ebédből sajnos nem a kaja maradt meg ...
süti beállítások módosítása