Jó-e falni?

Ebben a blogban - főleg budapesti - vendéglátó egységekben szerzett tapasztalatokat osztok meg az érdeklődőkkel. Hol jókat, hol kevésbé jókat...

Friss topikok

Címkék

amerikai (1) belváros (23) bio (3) Cegléd (1) étterem (40) Gödöllő (1) Győr (2) hal (1) hambi (13) házi finomság (5) Hévíz (7) kávézó (7) Kecskemét (1) kerthelyiség (21) Keszthely (1) Kőbánya (8) olasz (14) pizza (14) süti (9) szendvics (14) teázó (1) thai (2) vega (2) Címkefelhő

2014. március - Parázs Thai Étterem

2014.03.13. 07:53 Befaló

Ez az étterem azért került a listámra, mert szeretem a keleti ételeket - persze csak ha nem másznak el -, és legyen szó akár a sarki kínai gyorskajáldáról, akár egy puccosabb helyről, eddig rossz tapasztalat nem nagyon ért. Ez az utóbbi (puccosabb) kategóriába tartozik, de egyáltalán nem a rossz értelemben, teljesen emberközeli a kiszolgálás, az étel megéri a pénzét - úgy, hogy az árak nem túl alacsonyak, de egy-egy alkalom erejéig megfizethetőek.

Ide egy négyszemélyes gardedámmal érkeztem, úgy indultunk neki, hogy nem spórolunk, eszünk-iszunk, ami megtetszik. Foglaltunk asztalt, ami nem is volt felesleges, mert érkezésünkkor - és az este folyamán végig - teltház volt.

Aki járt már a blogomon, biztos nem lepődik meg azon, amit ittam: itt is a jól bevállt csapolt sör nyert, amiből a Staropramen-re esett a választásom, nyilván nem volt vele gond :-) A lányok ittak nagy üveges vizet (literes ásványvíz), üdítőt, bort.. Semmivel nem volt probléma.

Úgy döntöttünk, eszünk levest/előételt, és főételt is, bár valaki tapasztalatból azt mondta, hogy nem kicsik az adagok, én biztos voltam benne, hogy nem fog ki rajtam két fogás :-D

tavaszi tekercs.jpgAz előételek közül a tavaszi tekercset választottuk - én nem kóstoltam, de álítólag fini volt. Sajnos nem figyeltem, mert közben kihozták a levesemet, és csak akkor jutott eszembe, hogy lefotózzam, mikor a fele elfogyott - mármint a tavaszi tekercsnek :-D Ehhez volt édes chili szósz, amit én személy szerint nagyon szeretek

Levesből pedig kettőt (vagyis összességében hátmat) is kóstoltunk. A választáshoz a pincérfiú nyújtott némi segítséget, mert nők lévén érdeklődtünk, lehet-e kis adag levest kérni (nyilván mindig variálunk, ha lehet, ha nem :-)). Kérdésünkre a srác közölte, hogy vannak levesek, amik nagy tányérban érkeznek, és  vannak, amik kisebb tányérban, de a rendet nem lehet megbontani, levestől függ, melyik mekkora.. Tehát ami kicsi, az kicsi, ami nagy, az pedig nagy, és kész. Viszont azt lehet, hogy kettétállalnak egy nagyobb levest - vagyis két kisebb tányérban hozzák ki - feltéve, ha mindkét felét bevállalja valaki.

levesem.jpgÍgy én választottam egy kisebb tányérost, aminek neve: Tom Jued - üvegtészta-leves sertés-, vagy csirkehúsgombóccal (én csirkéset kértem). Ez kifejezetten finom volt, cucc is volt benne rendesen - ha nem nagy kajálásra készültem volna, egy desszerttel kiegészítve éppen elég is lett volna (megkockáztatom, vacsorára magában is).

vikileves2.jpgKét másik leányzó pedig kért egy nagy levest kettétállalva: Kuetiao - rizstészta leves csirkével, sertéssel vagy marhahússal. Ez egy picit savanykás ízű, de összességében szinténjól sikerült leves, és cseppet sem látszott, hogy csak egy-egy fél adagot kaptak..

LindaLeves2.jpgA főételekben is változatosak voltunk. Volt, aki levest evett főfogásnak ... valami kókuszosat, ha minden igaz, Tom Ka Koong/Talay - citromfüves, kókusztejes rák vagy tenger gyümölcsei levest. Ez sem volt rossz, kivéve, hogy el volt rejtve benne egy pici chili darab, amitől majdnem megfulladt a kedves vendég.. De pár deci víz elfogyasztása után visszakaptuk őt is :-)

kacsa2.jpgÉn kacsát ettem, pontosan a Phed Yang Pad Sen elnevezésűt, ami grillezett kacsamellet takart sült sárgatésztával. Nem csak jól néz ki a kacsa, de az íze is jó volt, illetve az állaga is. Külön tetszett, hogy rajta volt a bőre, ami megpirulva tökéletes élményt nyújtott. Kaptam hozzá chilis szójaszószt, de sajnos nem tudtam enni belőle, olyan jó volt magában a kacsa :-) A tészta is teljesen rendben volt.

Vikikaja.jpgEttünk ezen kívül üvegtésztás csodát Pad Wusen Kai - sült üvegtészta csirkével, tojással, hagymával és fafülgombával néven, ami szintén elég jó volt...

Henikaja.jpg... valamint mogyorós finomságot: Pad Thai Koong - zöldséges sült rizstészta rákkal, tojással, szójacsírával, földimogyoróval. Ez is teljesen rendben volt, bár a tojás nem nagyon érződött benne.

Nem minden étel fogyott el - én nyilván megettem az enyémet :-D -, de erről egyáltalán nem az ételek minősége tehet, hanem a levesek és előételek :-) Ez nem okozott gondot a személyzetnek, rögtön felajánlották, hogy elcsomagolják a maradékot, így pár résztvevőnek megvolt a másnapi ebéd is :-)

Mivel mindenki megtelt, a desszerteket sajnos nem tudtuk megkóstolni, de talán máskor... Viszont itt is voltam a mosdóban, ami mélyen a hely színvonala alattinak bizonyult :-(

wc4.jpgA fő probléma az volt, hogy a wc-vel szembeni ajtó és a wc kagyló közti hely kb. egy 37-es lábnak felel meg, ami azt jelenti, hogy akár milyen kis termetű vagy, nem tudod rendeltetésszerűen használni ezt a helyiséget. Nem akarom túlságosan részletezni, de oldalról tudod csak megközelíteni a wc-t.. (kicsit homályos lett a kép, bocsi, nem volt elég fény, de mindenképpen szerettem volna megmutatni az arányokat).

Összességében azonban a mosdó-élmény sem tudta elrontani az estét, kifejezetten finom volt minden, a kiszolgálás profi, mégis közvetlen, tehát számomra tökéletes, az árak néha-néha beleférnek, a választék több, mint elég, illetve a hely jól néz ki, és kényelmes.

--------------------------------------------------------------------------------

itt a hely: 1066 Budapest, Jókai utca 8.

web

--------------------------------------------------------------------------------

3 komment

Címkék: thai étterem belváros

A bejegyzés trackback címe:

https://falnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr885851031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nazareus 2014.03.13. 23:58:13

Engem a Parázs nem nyügözött le amikor utoljár ott voltam. Bár annak már vagy 4 éve. Thai ételek miatt máshova járok.

A Parázsban ettem Tom Yum levest és Som Tam-ot. Mindkettöt kifejezetten csipösen kértem. Erre a levesbe kaptam 1 (!) db. chilit. Ez még a kisebbik baj, mert a levesbe lehet utólag is tenni, de a Som Tam-ba már sajnos nem :( Én a leveset 4-5 chilivel eszem, a salátát szintén, ezért eléggé morózus lettem. Persze értem én, hogy ha valaki beesik az utcáról akkor 1 chilivel épp erös lesz neki, de hát ez nem vigasztal meg.
Az izek meg elég átlagosnak tüntek a thai éttermek sorában, de itt nyilván a thai cimkével eláttott kinai gyorskajáldákra gondolok, hanem igazi thai étterem (Só utca, Korzó, Andrássy eleje).

Nazareus 2014.03.13. 23:59:17

De az igaz, hogy a Parázs jobb, mint a Buddha bár majdnem szemben a körúton. A Buddha bár régebben nagy thai gyülekezöhely volt, de mostanra kikopott. Az ételek se az igaziak már (és akkor még finoman fogalmaztam).

ekat 2014.03.14. 12:01:20

Hogy lehet egy gardedám négyszemélyes????? :)
süti beállítások módosítása