Jó-e falni?

Ebben a blogban - főleg budapesti - vendéglátó egységekben szerzett tapasztalatokat osztok meg az érdeklődőkkel. Hol jókat, hol kevésbé jókat...

Friss topikok

Címkék

amerikai (1) belváros (23) bio (3) Cegléd (1) étterem (40) Gödöllő (1) Győr (2) hal (1) hambi (13) házi finomság (5) Hévíz (7) kávézó (7) Kecskemét (1) kerthelyiség (21) Keszthely (1) Kőbánya (8) olasz (14) pizza (14) süti (9) szendvics (14) teázó (1) thai (2) vega (2) Címkefelhő

2014. február - Napfényes Étterem

2014.03.11. 08:23 Befaló

Ezt a helyet azért választottam, mert régen szerettem volna kipróbálni egy vegetáriánus éttermet. Egy hasonló beállítottságú barátnőmmel próbáltuk ki a Napfényest.

A neten próbáltam felkészülni, hogy legyen némi fogalmam arról, mit keressek az étlapon, ha eljön az idő. Ha már a honlapjukat említem, kellemes meglepetés, hogy nem csak az étterem adatait találjuk itt meg, hanem pl. otthon elkészíthető vegetáriánus recepteket, az egészséges (vegán) életmódról szóló írásokat, és még sok tematikailag ide illő dolgot.

01_bejárat.jpgAmikor megérkeztem az étterembe, egy pici meglepetés ért: azt hittem, hogy rossz bejáratot választottam, és a személyzeti ajtón mentem be.  Balra egy polc fogadott, amin - mint később kiderült - bárki számára megvásárolható termékek voltak, azzal szemben pedig a konyha ételkiadó ablaka, és az azon keresztül - gondolom a szakáccsal - beszélgető pincér volt.

Hirtelen arra gondoltam, visszamegyek, hátha van másik ajtó is, de mikor láttam, hogy csak én lepődtem meg, továbbmentem :-) És jól is tettem, mert ezután a rész után volt a "bárpult", majd az étterem rész.

06_boxok.jpgBelül már kifejezetten hangulatos volt az elrendezés, az asztlok boxokba voltak elrendezve, így picit kellemesebb beszélgetni, mintha a szomszéd asztalnál ülő vendéggel összeér a könyökünk..

07_elválasztók.jpgAz ülések találkozásánál is kifejezetten lélekmelengető dekoráció: mécses, kendő, szép fehér kövek..

02_étlap.jpgAz étlap kívülről egyszerű, de saját logós, benne pedig látjuk a választékot, ami áll napi (vagyis inkább heti) ajánlatból (napi 1 leves, és 2 féle főétel, és 1 desszert), illetve állandó fogásokból.

04_rózsavizes limo.jpgInni egy rózsavizes limonádét és (bázisegyensúly fantázianevű) bioteát kértünk. A limonádé finom volt, de picit túl édes (mondjuk a rózsavíz miatt én más édeset eleve nem tettem volna bele, csak citromot és vizet, sőt szódát - tudom, az nem egészséges...), bár a bögre jól néz ki, és prakikus, de én ebből is hiányoltam egy-két citromkarikát, -darabkát, vagy valamit..

03_tea.jpg A teánál az étlapon nem volt feltünteteve, hogy milyen márkájú, így szálas teát vártunk, de igazából nem volt vele baj. Jött hozzá méz, citrom, szóval igazából minden, ami kellett.

08_zöldséges rizsgolyók salsával.jpgAztán jött az ételválasztás: az egyik étel "zöldséges rizsgolyók csípős salsával" volt a napi ajánlatból, a másik pedig...

09_falafeltál_csicseriborsó fasírtok_tönkölypita_sali_szójajoghurt mártás_tahini.jpg... egy falafeltál nyilván újraértelmezve vega szempontok alapján, ami annyit tesz, hogy csicseriborsó fasírtok vannak benne, tönkölypita jár hozzá, friss vegyes salátával tálalják, és szójajoghurt-mártás és tahini is van mellé. Ja, és az egész cucc tetején egy kis maroknyi csíra csücsül. A tahini (szezámkrém) kifejezetten finom volt, a tönkölylisztből készült pita úgyszintén, a csíra pedig jó ötlet, és nem csak dekoratív, hanem tényleg illik is az összképbe ... és nem utolsó sorban jó elrágcsálni két tartalmasabb falat között :-)

A másik fogás is rendben volt, a saláta és a csíra ugyanaz, mint az előzőnél, a rizsgolyók talán még finomabbak is voltak, mint a csicseriborsó fasírt. A csípős salsa (bár szerintem minden salsa csípős, azért hívják így) ízlett a legkevésbé, kicsit lecsóra emlékeztetett az íze - de ez lehet, hogy csak engem zavart, és ilyennek kell lennie.

Itt is tettem egy kitérőt a mosdóba, ami ennek a helynek sem a legerősebb oldala :-D a szaniter elemek sötétbarnák, ami ugyan nem hátrány, de fura, viszont a hely olyan pinduri, hogy mosolyra húzódott a szám, mikor becsuktam magam mögött az ajtót. Nem vagyok egy hatalmas termet, de nem mondhatnám, hogy kényelmesen elfértem :-D

Meglepő módon nem maradtunk éhesek, de azért gondoltuk, ha már itt vagyunk, nem távozunk desszert nélkül :-)

10_mézes krémes.jpgVolt egyszer egy mézes krémes, ami nagyon jónak bizonyult, és egy ...

11_nyers torta.jpg... nyers tortaszelet, aminek az alsó része aszalt gyümölcsökből lett összeállítva, a teteje pedig egy (talán) málnás krém volt. Ízre pedig meglepően finom volt, azt hittem, ehetetlenül édes lesz, de nem így lett :-)

Összességében - a bejáratnál átélt első döbbenetet leszámítva - jó élmény volt, szép volt az étterem, finomat ettünk és ittunk, a kiszolgálást pedig majdnem kifelejtettem.. az is teljesen rendben volt, a lányok kedvesek és segítőkészek voltak - egyedül a fizetésnél volt nehéz levadászni őket, de a végén azért sikerült :-D

--------------------------------------------------------------------------------

itt a hely: 1077 Budapest, Rózsa utca 39.

web

--------------------------------------------------------------------------------

Szólj hozzá!

Címkék: étterem vega belváros

A bejegyzés trackback címe:

https://falnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr865850894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása