Jó-e falni?

Ebben a blogban - főleg budapesti - vendéglátó egységekben szerzett tapasztalatokat osztok meg az érdeklődőkkel. Hol jókat, hol kevésbé jókat...

Friss topikok

Címkék

amerikai (1) belváros (23) bio (3) Cegléd (1) étterem (40) Gödöllő (1) Győr (2) hal (1) hambi (13) házi finomság (5) Hévíz (7) kávézó (7) Kecskemét (1) kerthelyiség (21) Keszthely (1) Kőbánya (8) olasz (14) pizza (14) süti (9) szendvics (14) teázó (1) thai (2) vega (2) Címkefelhő

2014. május - Annabella Étterem (Hévíz) 1.rész

2014.06.05. 21:13 Befaló

Nyaraltunk.. Aki ismer, ilyenkor nem kérdezi meg, hogy merre, legalábbis nem komolyan, mert a válasz mindig ugyanaz: Hévízen :-))))))

Hévíz az a város, ami nekünk a pihenést jelenti. Ide jövünk kikapcsolódni: gyógyfürödni, sétálni, és enni AZ étteremben. Ugyanis nekünk az Annabella AZ ÉTTEREM (így, csupa nagybetűvel)..

Az tény, hogy elfogult vagyok, mert évek óta visszajáró vendégek vagyunk, de talán nem véletlenül: az ételek bőségesek és finomak, a kiszolgálás profi és kedves, a hangulat egy igazi családi étteremé, az árak pedig barátságosak. Minden nap választhatunk az állandó étlapról, illetve az aznapi menüből. Az állandó választékban a teljesség igénye nélkül finom levesek, magyaros ételek, halak, és nem utolsó sorban pizzák szerepelnek.

A helyfoglalást tekintve is több lehetőségünk van, ülhetünk az étterembe, ahol többnyire négyszemélyes asztalokat találunk (igény szerint össze lehet őket tolni), illetve egy nagyobb asztalt ülőgarnitúrával, ez ideális, ha nagyobb társasággal érkezünk. Ezen kívül az étterem előtt ülhetünk szabadtéren is, ahol 4-6 személyes asztaloknál ehetünk-ihatunk párnázott, háttámlás padokon. Jó idő esetén ezt tudom is ajánlani, mert egy cseppet sem hasonlít a Nagykörúton található helyek "kerthelyiségeihez", itt csendes, kellemes környezetben tudjuk eltölteni az időt, és elkölteni az ebédet.

A_heti menü.jpg

Említettem már a menüt. Mindig nagyon egyszerűen megtaláljuk az aktuális heti menüt egyrészt az asztalon, másrészt pedig az étterembe való belépés előtt a kinti asztaloknál elhelyezett táblára írva.

Mikor megérkezünk Hévízre, az első utunk mindig az Annabellába vezet, csak ebéd után foglaljuk el a szállást (szintén évek óta ugyanoda járunk), ami innen egyébként 960 méter távolságra van, így nyaralás közben bármikor sétálva is megtehető. Az ebédért (és a vacsoráért is) amúgy eléggé meg kell szenvedni, mert elég nagy a szintkülönbség a szállásunk és az Annabella közt, de legalább az emelkedőn való felkapaszkodás mindig meghozza az étvágyunkat, hazafelé pedig teli pocakkal le tudunk ereszkedni a "hegyről".

A hévízi vendéglátásnak megvan az a sajátossága - legalábbis azokon a helyeken, amik törzshelyünké váltak -, hogy valóban vendégül látnak, legyen az szálláshely, étterem, akármi.. Lassan a Tónál is érezzük ezt, bár ott még van fejlődni való ezen a téren... És persze van olyan hely, ahová nem térünk vissza, mert egyáltalán nem tapasztaljuk ezt a fajta hozzá(nk)állást.

No de térjünk vissza az Annabellához. Az első ebéd egy light cola-val és egy korsó sörrel indult. Szoktunk máshol is csapolt Dreher-t inni, de mindig itt esik a legjobban :-)

Az italválaszték egyébként viszonylag nagy, főleg a Coca család kisüveges termékeiből, sörből, borból és pálinkából választhatunk.

Amúgy az ételeket és italokat a háromnyelvű étlap segítségével tudjuk kiválasztani.

Az asztalon találunk evőeszközöket, és mindenféle cuccot, amivel igény esetén utóízesíthetjük az ételt - ezek nekünk általában nem szoktak kelleni... Vagyis pl. akkor igen, amikor párolt zöldséget kérünk köretnek, mert az kifejezetten sótlan, és ez nem véletlen. Amikor egy korábbi látogatásunk alkalmával szóba hoztam ezt a "hibát", akkor az üzletvezető azt mondta, direkt készítteti így a konyhafőnökkel ezt az ételt, mert utólag bármikor sózható, de ha valaki így, só nélkül szereti, akkor kellemetlen, ha nem úgy kapja meg.. Igazából így már érthető - de én azért meg szoktam sózni :-)

Az első fogás egy kis adag fokhagymakrémleves volt, ami ha nagy adag lett volna, cipóban érkezett volna - de itt soha sem követjük el azt a hibát, hogy nagy levest kérünk, mert akkor kárba veszne a második fogás egy része :-D

A leveske után érkezett a két kedvenc: a Zalai finom falatok fokhagymás karikaburgonyával elnevezésű csoda (csirkéből, ugyanis van választási lehetőség: lehet sertésből is kérni), és a Fogas Orly módra petrezselymes burgonyával. Ezek azok az ételek, amik soha nem maradhatnak ki egy-egy hévízi út során, legalább egyszer kell ennünk belőlük! Ezek most sem okoztak csalódást, viszont a desszertnek szokás szerint már nem jutott hely.

Az első napon nem az üzletvezető, hanem a pincér szolgált ki bennünket, de a nyilván most sem volt gond, a kiszolgálás itt mindig gyors, barátságos, közvetlen, de cseppet sem tolakodó - egyszóval profi! :-)

Ebéd után egy-egy capuccino-t ittunk, ami szintén teljesen rendben volt - itt a capuccino tetejére tejszínhab jár, amit kis kakaóval szórnak meg.. nyami :-)

Ezen a napon még visszatértünk vacsorára is.

Ekkor a jól bevált pizzák közül most a Hawaii pizzára esett a választásunk csípős "pepével" (csípős pepperóni paprikát kértünk rá extra feltétként). Kitapasztaltuk, hogy a pizzából egy az adagunk, ha két pizzát rendelünk (tehát fejenként egyet), annak mindig szenvedés a vége - a két pizza esetleg ebédre jöhet szóba, vacsorára semmiképpen sem.. Kérhetjük a pizzát két tányéron elfelezve, de úgy is, hogy felszeletelik, és hoznak hozzá egy-egy saját tányért, így mindenki annyit eszik a szeletekből, amennyi akar - vagy amennyi jut :-D

A pizza - és egyébként az összes étel mellé - ehetünk különféle szószokat, ketchupokat, Erős Pistát, illetve annak távoli rokonát: Szergejt is.

Amúgy rengeteg pizzából választhatunk (jelenleg 39 szerepel az étlapon, de mindhez kérhetünk még extra feltétet is). A pizzatészta szerintünk itt a legjobb, Pesten még hasonlót sem találtunk - persze kivétel, amit én otthon készítek :-) A pizzához szintén kértünk egy korsónyi, és egy alkoholmentes sört (nem volt túl jó idő, így lustaságunkat bizonyítva kocsival jöttünk). A vacsora tökéletes volt, de egyikünkben még maradt némi hely (kivételesen ez nem én voltam :-D)...

...így desszertnek kértünk egy húslevest májgombóccal - szintén egy csészényit. Bár ez nem egy tipikus desszert, természetesen ez is teljesen rendben volt. :-)

Hogy a mosdó itt se maradjon ki ejtek róla pár szót. Nem ez a kedvenc helységem az étteremben, de a lehetőségekhez képest teljesen rendben van. A rendelkezésre álló hely nagyon kicsi, ehhez képest minden megtalálható, amire szükségünk van: a wc-vel egy helységben találunk folyékony szappant, kéztörlőt, a mosdó(cska) fölött tükröt is, illetve a közös helységben van plusz egy tükör.

Folyt. köv.

--------------------------------------------------------------------------------

itt az étterem: 8380 Hévíz, Tavirózsa utca 12.

web

Szólj hozzá!

Címkék: étterem Hévíz

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.