Jó-e falni?

Ebben a blogban - főleg budapesti - vendéglátó egységekben szerzett tapasztalatokat osztok meg az érdeklődőkkel. Hol jókat, hol kevésbé jókat...

Friss topikok

Címkék

amerikai (1) belváros (23) bio (3) Cegléd (1) étterem (40) Gödöllő (1) Győr (2) hal (1) hambi (13) házi finomság (5) Hévíz (7) kávézó (7) Kecskemét (1) kerthelyiség (21) Keszthely (1) Kőbánya (8) olasz (14) pizza (14) süti (9) szendvics (14) teázó (1) thai (2) vega (2) Címkefelhő

2014. február - Dallas Étterem

2014.03.07. 20:44 Befaló

Elég régen készültem már kipróbálni a Dallas hamburgerezőt. Sokat hallottam már róla, pl. hogy rekord méretűek a hamburgerek, és hogy tiszta Dallas (vagyis pontosabban Southfork), látok majd Bobby-t, Jokey-t, és mindenkit, aki számít.. Ezen kívül még egy különlegesség: ez nem csak egy étterem, hanem benzinkút is egyben, ahol kaja előtt/után megtankolhatjuk az autónkat is, ha kedvünk szottyan.

A hely maga nem éppen központi helyen található, így bkv-s megközelítést nemigen ajánlok.

A fentiek egyébként mind igazak, ott volt a benzinkút, mellette a ham(b)izó, teljes alakos Jockey, Samantha, Bobby, és még ki tudja, ki mindenki.. Megérkezéskor pincér fogad, megbeszéljük vele, hogy kint és bent is helyet lehet foglalni, mi a "kint"-et választottuk.

kint1.jpg

Nem tudom pontosan definiálni ezt a "kint"-et.. A bent egyértelmű: az étterem. Ahol mi ültünk, az egy átmenet egy kerthelyiség és egy étterem közt. A hangulata nem rossz, az alján hajópadló, rajta fura régi buszülés szerű piros duplafotelek. Két folyosórészből áll, amiket a bejáratból az étterembe vezető sáv vág ketté.

kint2.jpg

A kinti asztalokon földimogyoró, amit minden következmény nélkül ropogtathatunk, ha nem tudjuk kivárni a hamburgert (pedig érdemes).

1392906161114_1.jpg

Illetve minden asztalon található egy pincérhívó, ami ötletes, ennek segítségével elkerülhetjük a felesleges integetési kísérleteket. Csak arra figyeljünk, hogy hiába nyomjuk meg, ha világít, de nem halljuk a hangját, akkor nem szólt, és hiába várjuk, hogy valaki odajöjjön az asztalunkhoz..

étlap.jpg

Az étlap borítója nagyon igényes, belül - miután túljutottam a számomra értelmezhetetlen celeb részen - jól strukturáltan jelennek meg az ételek és italok.

Elsőként italt rendeltünk, már otthon rákészültünk mindenféle különlegességre, hiszen a honlapon és egyébként az itallapon is azt ígérik, ihatunk olyan italokat, amik amúgy az országban nincsenek forgalomban. Ehhez képest csalódnunk kellett, Dr Pepper Light-ot kóstoltunk volna, de nem volt.. Amikor kérdeztük a pincért, hogy akkor milyen különleges italt tud javasolni, hosszas elmélkedés után a Fanta Light-ot próbálta ajánlani...

dr pepper.jpg

Hát, nem akartuk megkóstolni, így egy Dr Pepper...

limonádé.jpg

 ... és egy házi limonádé lett, amiket akár ugyan otthon is ihatunk, de sebaj.. A limonádé amúgy kinézetre elég full extrás volt, ízre pedig jó édes :-D

A limonádé után kaptunk kést és villát, amivel jött is az első döbbenet: minek kés és villa egy hambihoz? ...

egész hambi szemből.jpg

Ezután következett az ételek kiválasztása. Hosszas tanakodás után kértünk egy Dallas Sajtos Burgert, és egy Donna Burgert. A kettő közt igazából annyi volt a különbség, ha emlékeim nem csalnak, hogy a Donna tartalmazott sült hagymát..

Mikor kihozták őket, megértettük a kés és a villa talányát.. Ezeket a hambikat ugyan egy hatalmas termetű ember - akinek elég nagy kezei vannak - se fogja marokra és tömi be a fejébe, mert kicsit túlméretesek... Itt jött az első problémám.. Értem én, hogy valakinek a méret a lényeg, de én a két kézzel megfogós fejbe betömős hamburgerfogyasztók közé tartozom, így az első pár percben nem is tudtam sokat kezdeni a helyzettel :-D

1392904091714_1.jpg

De egy idő után - és miután a hamabi mellé kapott egyébként igen finom krumplim szinte elfogyott - úgy döntöttem, nem szerencsétlenkedek és hüledezek tovább. Megfogtam a kést, a villát, kettékaptam Donnát húsos-sülthagymás-sajtos és zöldséges felekre, és nekiláttam.. Ahogy sejtettem, így nem adta meg azt az élményt, amit egy hamburgertől várok.. Bár tény, hogy a mérete vitán felül rekord eddigi hamburgerevő pályafutásom során, de az ízhatás messze elmaradt a krumpli finomsága után várttól. És egyébként is.. Nem mondom, hogy rossz volt, de kifejezetten jó se.. És úgy elteltem tőle (pedig birok enni, az biztos), hogy még másnap reggel sem voltam éhes.. Azért meg kell említenem, hogy az étel készítője tisztában van azzal, hogy némi nehézséget okoz a hozzávalóknak megülni egy ilyen buciban, és az egyben maradást és szétnemfolyást elősegítendő ügyesen megpirította a bucik belső felét - ez dicséretes.

Miután legyőztem a hatalmas ellenfelet, gondoltam, bepróbálom a mellékhelyiséget, ahol szintén nem jutottam szóhoz (szerencsére nem is kellett, mert egyedül voltam benn), mivel gyönyörű színharmónia fogadott.

wc.jpg

A wc-ben nem csak az ülőke volt eszméletlenül rózsaszínű, hanem a kagylóban elhelyezett fertőtlenítő/illatosító bogyók, és a flakonos illatosító is..

Kézmosáskor jött egy újabb döbbenet (ez kellemes döbbenet volt).

fog-automata.jpg

 A kézmosó mellett egy fogkefe és fogkrém automata van elhelyezve a falon, ami egyébként az étel milyensége miatt erősen indokolt - mégis váratlan :-)

Összességében azt tudnám mondani, hogy egyszer lehet, hogy érdemes megkóstolni az itt felszolgált brutálburgert, de én visszatérni nem fogok.

A felesleges látogatásért pedig csak magamat okolhatom, mert ottjártunk előtt elolvastam egy másik blogbejegyzést a helyről, amivel így utólag szinte 100%-ban egyetértek, így ha nem vagyok ilyen konok, a cikk elolvasásával meg kellett volna elégednem :-D

--------------------------------------------------------------------------------

itt a hely: 1037 Budapest, Zay utca 5.

web

--------------------------------------------------------------------------------

Szólj hozzá!

Címkék: amerikai hambi

A bejegyzés trackback címe:

https://falnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr475846352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása