Jó-e falni?

Ebben a blogban - főleg budapesti - vendéglátó egységekben szerzett tapasztalatokat osztok meg az érdeklődőkkel. Hol jókat, hol kevésbé jókat...

Friss topikok

Címkék

amerikai (1) belváros (23) bio (3) Cegléd (1) étterem (40) Gödöllő (1) Győr (2) hal (1) hambi (13) házi finomság (5) Hévíz (7) kávézó (7) Kecskemét (1) kerthelyiség (21) Keszthely (1) Kőbánya (8) olasz (14) pizza (14) süti (9) szendvics (14) teázó (1) thai (2) vega (2) Címkefelhő

2014. január - La Delizia - kekszmanufaktúra

2014.01.22. 14:45 Befaló

A La Delizia is egy olyan hely, ahol már régebben jártam, de most újra betértem. Ez egy "biocukrászda", ahol helyben készült sütik, krémek, kekszek és italok vannak. Amit fontos még róluk tudni, az az, hogy az itt készült finomságokban elvileg nincs ízfokozó, tartósítószer, színezék, adalékanyag, stb, csak a hagyományos hozzávalók: liszt, vaj, cukor, mandula, dió, mogyoró, stb. Ezt a szöveget a honlapjukról loptam, de is mi lehetne hitelesebb forrás ennél.. :-)

Ezen kívül laktózmentes, gluténmentes és nyírfacukros termékek is készülnek itt, így ha bármire érzékeny, akkor is betérhet egy kis falatozásra.

Elsőre azt gondolhatnánk, hogy ami ennyire mentes mindentől, amit mindennapi ételeinkben megszoktunk, az csak ízetlen, szagtalan és színtelen lehet, de ezek egy részét a La Delizia-ba való belépéskor már cáfoltnak tekinthetjük. Rögtön szemben találjuk magunkat egy halom színes és illatos sütivel, a pult mögött pedig egy olyan polcrendszert látunk, ahol a sós és édes aprósütik tömkelege van felhalmozva. Bármi, ami a kínálatban szerepel elvitelre is kérhető, sajnos én élni szoktam a lehetőséggel, így nem úszom megy egyszeri falatozással. :-D

No de térjünk vissza a januári látogatásomra. Egy beszélgetős estét terveztünk, egy-egy sütit ettünk egy-egy limonádéval. Nem néztek ki a helyről akkor sem, mikor már rég nem volt az asztalunkon se süti, se limonádé.. A kiszolgálás nagyon kedves volt (máskor is ezt tapasztaltam), a sütik pedig isteniek.

kara.jpg

Én karamellkrémes grillázsos almatortát választottam, ami annyira jó volt, hogy miközben ettem, eltetettem egyet a páromnak is :-D

 

málnás2.jpg

A másik süti egy könnyebb málnás tortaszelet volt, ami szintén kitűnő választásnak bizonyult.

 

limo.jpg

A limonádéból (0,5 literes kiszerelés) mindketten citromos-bodzás verziót kértünk, amik szintén nagyon finomak voltak, bár az én ízlésemnek (főleg így süti mellé) picit édesebb volt a kelleténél. Lehetett volna helyette választani forrócsokit, frissen facsart narancslét, és még ki tudja mi mindent :-D

A hely nagyon hangulatos. A földszinten veszik fel a rendelést, itt található a kassza is, de az asztalkák egy felső szinten vannak elhelyezve, ahová csak kiszolgálás céljából jön fel a személyzet - ami viszont elég is, mert pont akkora volt a forgalom míg ott voltunk, hogy ugyan nem kapkodták el előlünk a tányért/poharat abban a pillanatban, ahogy kiürültek (ezt amúgy én nem is szeretem), de ha valamit még szerettünk volna - akár csak kérdezni -, mindig ott termett valaki záros határidőn belül. Nem utolsó sorban a választék széles, változatos, tele van különlegességekkel.

hely2.jpgLent is van egy kis asztalka

hely.jpgA felső szinten "cukirózsaszín" a hangulat

Az árakkal is teljesen meg vagyok elégedve, szerintem egy normálisabb helyen sajnos már ennyi egy süti (a krémek/sütik/tortaszeletek is 420,- és 699,- közt vannak).

A limonádé is teljesen jó árban volt (nem emlékszem pontosan mennyi). Ami nem olcsó, az az apró süti (650,-/10dkg). Mondjuk ki tudja, máshol mennyibe kerül, nem szoktam túl gyakran ilyesmit vásárolni. Azért gondolom, hogy nem olcsó, mert kértem 15 dekát vegyesen, és egy zacskó kekszért még soha nem adtam 1000 pénzt.. Bár finom volt, és mindnek különleges az íze, egyszer érdemes megkóstolni.

Ami itt is csalódásként ért, az a mosdó (higgyétek el, nem vagyok mániákus). Biztos nem volt könnyű megoldani, mert az egész sütiző egy bérházban van, ami akkor igazán szembeötlő, amikor a mosdóba indul az ember. A pult mögé vezet az ajtó, ahol az első meglepetés éri az embert.

mosdó.jpg

Amiről azt hittük, hogy a mosdó, az egy raktárnak is használt lépcsőház.

Miután elhaladunk a nyáron használatban lévő fagyispult mellett látjuk, hogy amúgy ez egy szép lépcsőház.

mosdó2.jpg

Igen szép kovácsoltvas rács zárja el a ház többi részét.

A fagyispult után balra haladva (sajnos erről a részről nincs fotóm) 3-4 lépcsővel lejjebb található egy előtér 2 kézmosóval (a szappan nem folyékony, és nem túl guszta, kéztörlő nincs), azután pedig egy újabb kis előtér után maguk a wc helyiségek (2 db). Papír, világítás van, így némiképp enyhült az első megrázkódtatás. Az utolsó két helyiség kb. az általános iskolám mosdójának a kicsinyített változata, aminek kinézetéért már akkor és ott sem rajongtam. Tehát értem én, hogy nem egyszerű megoldani, de én azért megpróbáltam volna kicsit máshogy.

Összességében ajánlani tudom a helyet, nem túl drágán (bár nem is kifejezetten olcsón) kellemes környezetben lehet trécselni egy nagyot, a forgalom változó, de nem volt egyszer sem olyan érzésem, hogy túl nagy a hangzavar (bár mi is hangosak vagyunk). A kiszolgálás kitűnő, én itt eddig mindig jól éreztem magam.

--------------------------------------------------------------------------------

itt a hely: 1066 Budapest, Jókai u. 13.

web

--------------------------------------------------------------------------------

Szólj hozzá!

Címkék: süti bio belváros

A bejegyzés trackback címe:

https://falnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr55774980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása