Jó-e falni?

Ebben a blogban - főleg budapesti - vendéglátó egységekben szerzett tapasztalatokat osztok meg az érdeklődőkkel. Hol jókat, hol kevésbé jókat...

Friss topikok

Címkék

amerikai (1) belváros (23) bio (3) Cegléd (1) étterem (40) Gödöllő (1) Győr (2) hal (1) hambi (13) házi finomság (5) Hévíz (7) kávézó (7) Kecskemét (1) kerthelyiség (21) Keszthely (1) Kőbánya (8) olasz (14) pizza (14) süti (9) szendvics (14) teázó (1) thai (2) vega (2) Címkefelhő

Szendvicskrém változatok - avagy a margarinprobléma megoldása

2014.09.12. 23:27 Befaló

Hónapok óta az egyik legfontosabb célom, hogy találjak valamit, amivel ki tudom váltani a margarint, hiszen sok csúnyát hallani/olvasni róla, és sajnos én minden pékárut úgy szeretek a legjobban, ha valamivel meg van kenve. A margarin ugye a legegyszerűbb, de közel sem a legegészségesebb megoldás a kenegetésre.

A vaj nálunk mindennapos használatra nem annyira jöhet szóba, mert öregszünk, és vigyázni kell a koleszterinre, így folyton a netet bújtam újabb és újabb lehetőségeket keresve. Rengeteg helyen próbáltam különböző kenhető krémeket keresni, hátha valamelyik annyira megtetszik, hogy előléphet főkennivalóvá. Hosszú keresgélés után sem találtam az igazit, így a sokféle krém alapanyagaitól ihletet nyerve kitaláltam a tutit. A cél az volt, hogy egyszerűen, gyorsan elkészíthető legyen, ne legyen túl sok hozzávaló benne, hogy bármikor össze lehessen dobni, és nem utolsó szempont volt, hogy ne legyen benne tartósítószer, mesterséges színezőanyag, ízfokozó, és semmi hasonló csúnyaság.

Az alapkrém nagyon egyszerűen elkészíthető, és mivel én a tejszínes sajtkrémeket is szeretem, nekem már ez is megfelel kennivalónak, de számtalan ízesített verziót is kipróbáltam már, és a legtöbb be is vállt!

Tehát az alapkrém a következőkből készül:

- 2 evőkanál mascarpone
- 1 evőkanál tejföl
- só

A mascarpone a szendvicskrém lelke, finom, krémes, tejszínes állagú semleges krém. A tejföl lazítja és olcsósítja egy kicsit, a só pedig eldönti, hogy nem desszert készül, ugyanis a másik két hozzávaló alapján akár az is lehetne.

És akkor az eddig jól sikerült, többnyire rém egyszerű változatok:

1, olivás: a fenti mennyiséghez kb. 5 olívabogyót felcsíkozok, és belekeverem az alapkrémbe. Nálunk a zöld bogyó a nyerő, de aki a feketét szereti, abból is nyugodtan kipróbálhatja, szerintem nem lehet rossz úgy se!

2, szárított paradicsomos: az én konyhámban anyukám féle, olajban úsztatott szárított paradicsom lelhető fel, ebből kihalászok 4-5 darabkát, amit szintén felcsíkozva adok az alapkrémhez. Frissen is finom, de egy kis idő (mondjuk egy éjszakányi) állás után megpuhul, és kicsit színt ereszt a paradicsom, és ilyenkor összekavarva az igazi. Lehet hozzá adni egy leheletnyi bazsalikomot is, de tényleg csak módjával, de az legyen a domináns íz!

3, lazacos: egy kis darabka füstölt lazacot villával összetörök, és az alapkrémhez keverem

4, zöldfűszeres: én friss fodros petrezselyemből készítettem kockázott lila hagyma hozzáadásával, de szárított fűszerből is jó lehet, ilyenkor esetleg hagyjuk pár órát állni, hogy a fűszer megpuhuljon!

5, magyaros: ehhez egy kis pirospaprikát adtam, és egy kis borsot. Vigyázzunk a fűszerezéssel, nehogy olyan tömény legyen, mintha örült pirospaprikát kanalaznánk, mert úgy nem túl finom!

 6, gombás: ez a fentieknél talán egy picit időigényesebb, de aki szereti a gombát, az próbálja ki, megéri! A lényege, hogy a fenti mennyiséghez kb. 6 közepes csiperkét felszeletelek, kis olajon megpirítom, mikor meghűlt, felcsíkozom/kis darabkákra tördelem, és az alapkrémhez keverem. Vigyázzunk, meg ne égjen, mert a túlsült gomba keserű, elrontja az egész ízélményt!

Fontos, hogy ne készítsünk óriás adagokat a krémből, mert 3-4 napig fogyasztható csupán, utána könnyen megsavanyodik - mivel a mascarpone és a tejföl szerencsére nem tartalmaz tartósítószert!

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

Címkék: házi finomság

A bejegyzés trackback címe:

https://falnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr756600913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása